Ibland får saker ligga till sig, precis som den här randiga koftan fått göra. Började på den för länge sedan och nu först har den blivit klar. Garnet är inte så där mjukt och gosigt, som ullgarnerna är nu för tiden, utan stickigt och trist. Men varför ska den stackars koftan ligga som halvfärdig hyllvärmare. Nu fattas bara knappar, sen kanske den kommer att användas, trots allt. Gillar både randningen och modellen som båda är eget påhittat. Det får bli en vårkofta för nu droppar det från taken och solen strålar.
Gosig och mjuk är i alla fall den stora sjalen, som jag stickat till en väninna, som snart fyller år. Skön att ha om axlarna både i soffan framför tvn och utomhus i vår.
Även den är eget mönster.
Det har av olika anledningar blivit otroligt lite bloggat det här året. Men nu börjar det lugna ner sig och jag hoppas få både tid och lust att höra av mig här lite oftare. Har inte glömt bort er utan tittar ofta in till er alla, men som sagt orken och lusten har inte funnits till att skriva något.
Ha en otroligt fin marsdag!
Kram! //BiZen




