tisdag 9 november 2010

SMÅ SOCKOR OCH SNÖ


Dagen i dag ser ut att bli snörik, vilket inte känns så bra eftersom jag måste ut i ovädret. Det blåser hemskt och jag önskar att jag bara fick stanna inne med stickningen i soffhörnan.

Har stickat två par små raggsockor, helt vanlig modell, storlek 1 och 3 år.
Garnet är OPAL, som jag inte alls blev särskilt förtjust i. Tycker det gav varken fint mönster eller var skönt att sticka med.

Jag har många vackra sockgarner som ligger och väntar, fler som jag aldrig provat. Det ska bli spännande att se om jag gillar dom.
Egentligen vill jag sticka mig fingervantar av ett av garnerna. Men, men orkar jag pyssla med tio små fingrar, tror att jag lessnar ganska fort. Vi får se vad det blir.

Ha det fint och mysigt! //BiZen

1 kommentar:

  1. De där sockarna tycker jag ser fina ut, mycke finare färger än i opalgarnet jag stickade i sist! Har stickat mig två fingervantar i (hjärnsläpp i vad garnet heter) men det är i samma grovlek som i opal (2,5 stickor) och jag tyckte det var riktigt kuL!

    SvaraRadera