söndag 28 november 2010

FÖRSTA ADVENT


Det första ljuset har blivit tänt och det behövdes denna grå, snöiga dag.
För ett kort ögonblick tittade solen ner på oss men det varade endast några sekunder. Sedan var det lika mörkt igen.
Vi har sopat, skottat och hållit oss varma med ullsockor i skorna.

I går besökte jag stora staden och handlade lite julklappar. Många bilar, många människor, köer och trängsel var det. Men det är väl så det ska vara inför julen.

Hoppas ni har haft en trevlig dag och tänt era ljus!
Kramar om! //BiZen

6 kommentarer:

  1. Jodå, första ljuset är tänt och det var mysigt. Har varit hemma hela dagen. Hos oss har bara fått ett par cm snö denna veckan och det känns bra, för vi har redan vitt ute.
    Har du sett att jag har julutlottning?
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Men vilken snygg adventsljusstake!!! *vill ha* ;)

    SvaraRadera
  3. Jag får skämmas, jag har inte ens tagit in adventsstaken än. Skärpning!!!
    Titta gärna in på min blogg och var med i tävlingen som pågår till den 13 december. Du kan vinna en valfri Lunafigur!
    Ha en bra måndag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Vilken fin blogg du har. Tack för att du vill vara med i min tävling !

    Åsa

    SvaraRadera
  5. tack att du är med i min oxå, jag tänker om ingen mer anmäller alla som är där få pris, hihihi, glad advent till kreativast syvännen!

    SvaraRadera
  6. BIzen, jag hade aldrig kunna haft tyget om du inte hade skickat, och efter det hade aldrig vågat klipa om det var inte för Vera, du är en ängel, och dina händer gör vackraste ting, jag vet själv!

    SvaraRadera