I slutet av 80-talet köpte jag en materialsats, från Jola Glimäng i Steninge, med handfärgat ullgarn och mönster till en tröja. Tyckte den var så fin med handmålade träknappar.
Under åren har jag mer och mer lessnat på modellen. Att dra den över huvudet, den gick för långt upp i halsen osv.
Nu äntligen kom jag mig för att göra om den till en kofta. Sydde två zig-zagsömmar mitt fram och klippte upp den. Repade upp en bit av framstycket och gjorde om det till V-ringning. Hade bara tre knappar från det gamla sprundet mitt fram så det fick bli dom tre längst upp och öppet resten.
Vips fick jag en ny kofta!
Jag undrar om det åter kommer att bli en favorit.
Kramizar till er alla! //BiZen

