torsdag 3 december 2009

BÖCKER OM STICKNING



Beställer jag böcker som jag tidigare inte bläddrat i kan jag bli besviken. Innehållet är kanske inte alls det jag förväntat mig. Den här gången hade jag turen att beställa två stickböcker som ger både glädje och inspiration. Det finns en del att läsa, fina bilder och beskrivningar. Kanske stickar jag något direkt ur böckerna, kanske får de bli en inspirationskälla till egna ideer, mönster och modeller. Tillsammans med böcker fick jag en present. Två nystan av garnet Frost i lila och grått. Har börjat på ett par strumpor. Alla strumpor utom dom fina gröna är på väg att ges bort så nu ska jag behålla dom här också.
Vi har haft sån dimma de senaste dagarna så det är inte så roligt vara ute, då passar det bra sitta inne och sticka. Kram //BiZen

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilket vackert garn du fått. Det blir fina sockar till dej. Här har vi haft strålande vinterväder ett par dagar nu. I morse var det 15 grader kallt och nu vet jag inte. Isen på sjön har lagt sej och det alldeles vitt av rimfrost.
    Önskar dej en skön fredag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Både garn och böcker kan vi inte få för många av!
    Alltid kul och inspirerande att titta i böcker och bara njuta!
    Många må gott hälsningar

    SvaraRadera
  3. Detta fina böcker är i rätta händer. Allt som du läser där bara förtrollas senare i underverker. Skapa egna mönster och gör den unika, med din känsla för skönhet. jag ska ta mått imorgon, skickar mejl och pakar, har haft mycket med skolan under veckan. kram!

    SvaraRadera
  4. Stickade mina pomatomus i detta garn, helt underbart garn, tror att man ska köpa grönt nästa gång,den färgen var jättefin!
    Alltid kul med nya böcker,letar man lite på nätet så kan man ju faktiskt få tjuvkika i många av dom eller läsa lite recentioner(inte dumt!)

    SvaraRadera