fredag 11 september 2009

DEN HÄR GAV JAG BORT


Här är en tunika i äkta retro som jag sytt av ett påslakarn. Mönstret är från "Allt om Handarbete". Lättsydd och enkel modell. Jag gav bort den i min PIF till en mamma som syr till sina barn men inte till sig själv. Tyckte hon var värd en personlig present.
Det är annars länge sedan jag sydde vuxenkläder. Skulle kanske ta upp det igen eftersom det var roligt sy den här tunikan och jag blev nöjd med resultatet. Det finns många fina mönster i AoH, bara att rita av och sy. Vem vet, kanske det blir något till mig själv.....
Ha en trevlig och fin helg! //BiZen

4 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren om min vävning. Gillar grönt. Den fina bilden på din bloggs början är den från Ytterjärna ?
    PiaiLappland

    SvaraRadera
  2. Vad man inte kan få gjort av gamla lakan!! Fin tunika, du borde absolut sy flera vuxenkläder :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tunika! Visst är det kul att sy vuxenkläder. Fast det är roligt att sy barnkläder också, det är kul att sy!

    SvaraRadera
  4. Jaha, och den mamma var jag!!!!!! vilken tur, jag älskar verkligen det, och har den på mig så ofta som idag, hehehe, här tänkt mycket på dig, du får garna visa foto på mig, och jag ber om låna bilden din, så jag berättar på bloggen om min PIF, kram till dig!!!

    SvaraRadera