torsdag 16 juli 2009

SEMESTER


I dag har vi haft gäster. Det är trevligt och roligt att laga mat, fixa fika och sitta ute och prata bort hela dagen. Det blev varmrökt lax med nypotatis och en sås som vi inte provat tidigare. Men alla tyckte det var gott. Sallad förstås och glass med björnbär till efterrätt. Nu har gästerna åkt men vi sitter fortfarnade ute i den fantastiskt ljumma sommarkvällen.
En annan dag i veckan var vi till Tekniska museet i Stockholm. Mitt barnbarn E som är 11 år frågade för ett tag sedan om jag tycker det är roligt att gå på museer, och det tycker jag ju att det är. Då blev det en heldag på Tekniska för där finns alltid mycket att se och uppleva.
Nu ska jag varva ner med stickningen.......//BiZen

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas du får en skön semester och det verkar som om du har det. Jag har fortfarande barn och barnbarn här ett par dagar till. Sedan kommer det att bli jättetyst igen och då ska jag sätta fart igen i vävstugan (hoppas jag).
    Vädret här är inte det bästa. Regn och åska, men det är ju typiskt svensk sommar.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera