onsdag 24 april 2013

IBLAND HÄNDER DET………………..

XPERIA APRIL 2013 082     XPERIA APRIL 2013 081

XPERIA APRIL 2013 083     XPERIA APRIL 2013 086     XPERIA APRIL 2013 088

 

…att jag lyckas få in bilder i bloggen på det jag syr och stickar. För jag både stickar och syr fast det inte märks här.

En del saker glömmer jag att fotografera för jag är så ivrig att få iväg det när det är presenter.

 

Har i alla fall sytt en tunika och en kort klänning efter samma mönster. Klänningen fick en ficka i fållen på höger sida.

Hoppas jag kommer att trivas i dom till sommaren.

 

Våren har kommit med stormsteg och dikesrenarna är fulla i tussilago som lyster som små solar.

 

Vårkramar! //BiZen

söndag 3 mars 2013

DISKTRASESWAP

MARS 2013 002           MARS 2013 006

 

MARS 2013 008          MARS 2013 010

På Sysidan.se är det en Swap med disktrasor så jag hakade på. Det är länge sedan jag var med i nåt byte och det är alltid roligt att skicka och få små paket där man inte riktigt vet vad man får. Spännande att öppna och se vad som döljer sig i paketet.

Det här är mina trasor som ska skickas iväg.

I dag känns det som vår trots att det blåser väldigt.

Kramar!  //BiZen

onsdag 6 februari 2013

VÄSKA

VINTER 2013 017          VINTER 2013 018

VINTER 2013 019          VINTER 2013 020

VINTER 2013 022

Min väska i tvåtrådigt ullgarn som jag virkat för längesedan är äntligen klar att använda. Den har legat så gott som färdig men saknat foder. Nu kom jag mig äntligen för att sy foder i den och har börjat använda den också. Känns som en bra vinterväska.

Hade som vanligt inget mönster utan har virkat på fri hand. Garnet är restgarner som  har blivit över från tröjor som jag stickat någon gång.

Här snöar det för fullt och det var både moddigt och halt när jag åkte hem från jobbet i kväll. Tur att jag jobbar kväll i morgon också och slipper ut i morgon bitti.

Ha det gott och ta det lugnt ute på vägarna!

Kram! //BiZen

fredag 1 februari 2013

SNART ÄR DET SLUT………

XPERIA 084

 

Här stickas det sockor igen för det går åt i kylan den här vintern. Jag tycker verkligen om hemstickade sockor i tunt och olikfärgade sockgarner. Men nu börjar garnlagret med sockgarner att ta slut och jag får äntligen titta efter nya, fina garner.

Nu vet jag vilka garner jag gillar bäst, har provat en hel del. Somliga vill jag inte alls sticka i igen och andra har jag kommit att älska. Det är inte bara stickningen utan hur dom ser ut och känns efter ett antal tvättar. Sedan finns det ju garner som jag inte ens har provat ännu.

Vi har haft tödagar med regn och sol och halka. Nu har kylan kommit tillbaka och solen strålar från en klar himmel. Härliga vinterdag!

Helgen blir till att tillbringa på jobbet för nu är jag igång igen. Det var en envis förkylning som fortfarande finns i kroppen men som sagt, jag är igång. Det känns skönt att orken kommit tillbaka, att dagarna blir lite ljusare och längre.

Ha en fin helg alla ni där ute och många kramar till er! //BiZen

torsdag 10 januari 2013

DET ÄR INTE ROLIGT…………………

FÖRSTA ADVENT 2012 027

Mitt nya år har inte börjat med glädjetjut precis. Har varit sjuk och det tycks inte bli bättre, trots besök hos farbror doktorn och illasmakande hostmedicin. Den ger mig dessutom klåda på kroppen, men jag får i alla fall sova, det är gott. Att en förkylning kan ta sån tid, att halsontet inte går över och  all ork är som bortblåst.

Tillbringar dagarna i soffan med tv och stickning i den mån jag orkar, sedan är det sängen emellanåt och så måste man ju ha lite mat också. Ingen vidare början på 2013!

Önskar mig massor med energi!

Vinterkramar! //BiZen

 

söndag 30 december 2012

GOTT NYTT ÅR!

 
 
 
Börjar med att önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
 
Jag har varit sjuk och nu åkte jag dessutom på en dunderförkylning på julaftonen. Den vill inte ge sig trots att den hållit på  en hel vecka. Började med halsont och sedan har det tillkommit något nytt hela tiden. Just nu är hostan det värsta. Orken är noll och jag tar det bara lugnt med stickningen och blir ompysslad av min Älskling.
 
Började sticka en babykofta och byxor i blått, det är garn som legat i lådan en tid. Väntar tillökning i släkten och det kommer kanske att passa. Ska göra mössa och sockor också. Alltid lika roligt att vänta en baby fast det inte är så nära släkt den här gången.
 
Ha en riktigt fin och trevlig Nyårshelg!
 
Hoppas vi hörs oftare nästa år!
 
Kram!
 
//BiZen
 
 
 
 

söndag 2 december 2012

FÖRSTA ADVENT

FÖRSTA ADVENT 2012 001              FÖRSTA ADVENT 2012 009

FÖRSTA ADVENT 2012 013           FÖRSTA ADVENT 2012 016

FÖRSTA ADVENT 2012 018          FÖRSTA ADVENT 2012 027

 

Vintern kom och vi har njutit av ett fantastiskt gott julbord.

Adventskramar till alla! //BiZen

tisdag 13 november 2012

JAG FÅR I ALLA FALL LITE GJORT

NOVEMBER 2012 114

Lite restgarn blev till en halskrage. Ville prova att sticka en halskrage eftersom jag inte gjort det tidigare. Hade inget mönster så det blev nåt eget påhitt.Nu är jag inte den personen som vill ha varken halsdukar eller annat som går upp i halsen, inte ens den kallaste vinterdag. Därför blir det en julklapp kanske………

NOVEMBER 2012 117NOVEMBER 2012 116

 

NOVEMBER 2012 118

I dag gjorde jag färdigt en  väska som legat halvfärdig ett par veckor. Det lila tyget är linne och den är som vanlig fodrad och med fickor invändigt och på baksidan.Den kommer jag att använda själv för jag gillar ju lila!

Nu blir det kaffe och soffmys med stickningen på min lediga dag!

 

Höstkramar! //BiZen

 

 

 

onsdag 24 oktober 2012

RUTOR

xperia 003          xperia 005
Har en hel del tvåtrådigt ullgarn som sticks och inte alls passar till något att ha på kroppen.

Då kom jag på att det skulle passa till en liten filt och började sticka rutor med olika mönster. Hittills har jag bara gjort rutor med mönster av räta och aviga maskor. Sedan ska det bli både flätor och spetsmönster. Har lagt upp 40 maskor på stickor 2,5 och stickar så det blir fyrkantigt.

Höstkramar! //BiZen

söndag 21 oktober 2012

HÖST

xperia oktober2012 005               xperia oktober2012 010

 

xperia oktober2012 016             xperia oktober2012 020

 

En härlig tid för avkoppling och stickning!

Har tagit några dagar semester för att koppla av, göra lite nytta, göra kul saker, träffa en vän, och sedan “bara vara”.

Jag finns här, jag stickar lite då och då och jag tittar in till er.

Höstkramar! //BiZen

fredag 28 september 2012

…….OCH EN LILA

SEPTEMBER 2012 056                                        SEPTEMBER 2012 058

                                                              

                                                          SEPTEMBER 2012 059

 

Den här tröjan är också i eget mönster och till Lilla E, precis som den rosa. Lila är min absoluta favoritfärg och jag tror att E också kommer att gilla den och bli fin i den.

Höstkramar! //BiZen

onsdag 26 september 2012

HÖSTTRÖJA I ROSA

SEPTEMBER 2012 053SEPTEMBER 2012 055

SEPTEMBER 2012 054 En rosa tröja i storlek 1 år, eget mönster som kom till efter hand som jag stickade.

Dagarna blir mer och mer kyliga och hösten är på väg , det känns. I morse var det otroligt mörkt när jag skulle iväg till jobbet, berodde nog till stor del på att det regnade. Men dagen blev trevlig med personalmöte och smörgåstårta. Massor med räkor och lax, mums!!!!

Varma kramar! //BiZen

måndag 24 september 2012

SMÅ SMÅ SOCKOR

SEPTEMBER 2012 049SEPTEMBER 2012 051

Hösten kommer snart och det är dags att värma små fötterna. Har stickat sockor till Lilla E i enkel raggsocksmodell. Sånt är roligt att sticka och det är inte så mycket “tänk” utan det går att se på TV samtidigt eller att vara social och trevlig mot den som sitter bredvid.

Snart är det dags att åka till jobbet.

Kram! //BiZen

söndag 23 september 2012

ULL FRÅN GOTLAND

 

SEPTEMBER 2012 061    

 SEPTEMBER 2012 062

Jag fick för ganska länge sedan flera härvor ullgarn från Gotland. Det var sånt där äkta ullgarn så man blir fet om fingrarna när man stickade. Bestämde mig för en sjal i mitt enkla mönster där jag inte behöver tänka så mycket, det är bara att sticka på varv efter varv. När sjalen var klar tvättade jag den i varmt vatten bara och den blev härligt mjuk och skön. Jättenöjd!

Jag har sååå dåligt samvete för att jag så sällan skriver något här inne. Fattar inte vad det är med mig! Tycker blogger har ändrat och det är svårt att göra något i bloggen numera. Jag drar mig för att försöka göra nåt alls. Förut var det mycket lättare, nu hittar jag nästan ingenting. Det är säkert fel på mig som upplever det så, jag är säkert inne för sällan och försöker för sällan. Önskar det blir ändring på det för jag vill ju skriva.

Dagligen är jag inne hos er andra och njuter av allt ni visar och er energi har då inga gränser.

Tack till er alla som inspirerar och gör mig glad!

Kram! //BiZen

söndag 19 augusti 2012

NU BLOMMAR DET

XPERIA AUGUSTI 2012 002XPERIA AUGUSTI 2012 007

                                               XPERIA AUGUSTI 2012 008

Den trivas i köksfönstret och ger mig massor av blommor att titta på!

Semesterkramar! //BiZen

fredag 10 augusti 2012

VAD BLIR DET?

XPERIA semester 068XPERIA semester 069

Här stickas det för fullt men vad blir det?

Inte vet jag…kanske en gästhandduk eller en skurtrasa? Hade lite garn som behövde tas omhand.

Sommarkramar! //BiZen

torsdag 9 augusti 2012

VI GLÖMDE ATT PUSSAS…..

XPERIA semester 038                      

                                              XPERIA semester 039

                                                                                         XPERIA semester 042

Under helgens besök hos bekanta fotade jag deras träd som är fullt i mistel. Helt otroligt, fast det syns inte så bra på bilderna. Hade bara mobilen med. Tyvärr glömde vi att pussas som man ju ska göra under misteln, eller är det kanske bara på julen man gör det?

Puss och kram! //BiZen