tisdag 13 november 2012

JAG FÅR I ALLA FALL LITE GJORT

NOVEMBER 2012 114

Lite restgarn blev till en halskrage. Ville prova att sticka en halskrage eftersom jag inte gjort det tidigare. Hade inget mönster så det blev nåt eget påhitt.Nu är jag inte den personen som vill ha varken halsdukar eller annat som går upp i halsen, inte ens den kallaste vinterdag. Därför blir det en julklapp kanske………

NOVEMBER 2012 117NOVEMBER 2012 116

 

NOVEMBER 2012 118

I dag gjorde jag färdigt en  väska som legat halvfärdig ett par veckor. Det lila tyget är linne och den är som vanlig fodrad och med fickor invändigt och på baksidan.Den kommer jag att använda själv för jag gillar ju lila!

Nu blir det kaffe och soffmys med stickningen på min lediga dag!

 

Höstkramar! //BiZen

 

 

 

8 kommentarer:

  1. Det blev ju en jättefin krage, och väskan ser väldig fin och charmig ut :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte mängden som räknas utan bara det att man gör något. Och dina saker blir ju i alla fall färdiga, till skillnad från mina som blir riktiga "lååångbänkar"!
    Snygg halskrage och väska!
    Ha en fin vecka!
    Siv

    SvaraRadera
  3. En jättefin halskrage! Du, det blir en fin klapp!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin halskrage du stickat. Och väskan är bara så söt.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin krage! Någon kommer att bli väldigt glad till jul :)

    SvaraRadera
  6. jättefin krage!!Jag gillar inte heller sånt som går opp mot halsen..men halsduk har jag nog..Ha en bra soffmysarkväll.

    SvaraRadera
  7. Hej :) Tittar in hos dig o beundrar alla dina konstverk !! Kära nå´n va du är duktig !!!!
    Hur fint som helst….
    Nu kliver jag vidare o tackar för mig :) Kram på dej….

    SvaraRadera
  8. Åh så vackrer den var... nu blev jag inspirerad :)

    SvaraRadera