Hittade ett kraftigt bomulls-tyg som var så billigt att jag bara "måste" köpa det. Har nu sytt både soffkuddar och en liten kasse. Tycker om sådana här kassar som är bra till lite av varje. Tex när handarbetet ska med någonstans eller när jag handlar lite i affären, matlådan till jobbet eller skorna...... Har sytt flera i olika tyger.//BiZen
tisdag 28 april 2009
EN METER TYG FÖR 20 KRONOR
Hittade ett kraftigt bomulls-tyg som var så billigt att jag bara "måste" köpa det. Har nu sytt både soffkuddar och en liten kasse. Tycker om sådana här kassar som är bra till lite av varje. Tex när handarbetet ska med någonstans eller när jag handlar lite i affären, matlådan till jobbet eller skorna...... Har sytt flera i olika tyger.//BiZen
måndag 27 april 2009
PIF-Pay it forward
VILL DU HA EN PRESENT?
Jag har anmält mig till PIF-Pay it forward- hos bannahoj.blogspot.com
Det innebär att jag kommer att skicka något handgjort till dom 3 första som lämnar en kommentar på det här inlägget och som vill delta i PIF.
GÖR SÅ HÄR:
1 Lämna en kommentar under detta inlägg och skicka namn och adress till
yaris(snabela)sverige.nu
De 3 första kommer att få en present av mig inom 365 dagar!
2 Gör samma sak på din egen blogg!
Vi hörs!//BiZen
Jag har anmält mig till PIF-Pay it forward- hos bannahoj.blogspot.com
Det innebär att jag kommer att skicka något handgjort till dom 3 första som lämnar en kommentar på det här inlägget och som vill delta i PIF.
GÖR SÅ HÄR:
1 Lämna en kommentar under detta inlägg och skicka namn och adress till
yaris(snabela)sverige.nu
De 3 första kommer att få en present av mig inom 365 dagar!
2 Gör samma sak på din egen blogg!
Vi hörs!//BiZen
torsdag 23 april 2009
VAD KAN JAG GÖRA AV DET HÄR?
En gång i tiden höll jag på med bildväv men nu känns det inte intressant längre. Dessa garner, entrådigt ullgarn, ligger och väntar på att bli något, men jag vet inte vad..... Någon som har en ide eller fler vad jag skulle kunna göra, vill helst sticka men kan tänka mig att virka något också. Ser fram emot era förslag så mina garner kommer till användning.//BiZen
NY VÅRVÄSKA
Har sytt mig en ny väska i grönt linne. På baksidan finns en större ficka.Väskan är fodrad med ett naturfärgat linnetyg med änglar på. Innuti finns en stor ficka och en mobilficka. Applikationen har jag sytt med lite olika mönstersömmar och satt på två små hjärtan i ett ljusare linnetyg. Locket knäpps med en knapp och smycket är ett gammalt halsband. Hade inget mönster utan har designat den själv. Tycker om uddspetsarna på locket och runt applikationen och mellanspetsarna på den långa axelremmen och på handtaget. Det blir säkert fler väskor i liknanade modell men med lite justeringar.//BiZen
onsdag 22 april 2009
ETT LJUVLIGT DOFTANDE PAKET
Hade fått ett mail att mitt "Garn&Choklad"-paket var på väg.Väntade ivrigt på posten och så damp det ner en avi strax innan jag skulle åka till jobbet. Ni ser det fina paket jag fick från Lena, men tyvärr var en del av chokladen redan uppäten när jag kom hem och skulle fota. Choklad är gott! Garnet är jag otroligt glad åt, har aldrig stickat av det tidigare så det ska bli väldigt roligt att göra fina sockor till mig själv.Färgen är underbar! I paketet fanns även ett doftljus som redan gett köket en härlig "water melon-anda." TACK igen Lena för ett fantastiskt paket!//BiZen
måndag 20 april 2009
TÄVLING IGEN......
Jag var inne på "Stickamera" och tittade på bilderna från Garn&Choklad-bytet som jag är med i. Då hittade jag denna blog http://bannahoj.blogspot.com där det är tävling om garn, stickmarkörer och lakritste. Klart jag vill vara med och kanske ni också? Tävlingar är kul och lyckost den som vinner! //BiZen
fredag 17 april 2009
TÄVLING
torsdag 16 april 2009
I VÄNTAN PÅ SOMMAREN
söndag 5 april 2009
GARN & KAFFE-SWAP
Det kom ett paket på posten med det här härligt gröna, mjuka ullgarnet.
Stort tack till Soraya i Hässelby! Garnet är underbart mjukt och tunnt, som att sticka med bomullsgarn.
Har aldrig tidigare stickat med pärlor men ville göra ett försök. Började med att
"slakta" ett halsband och så fram med stickor och garn. Det blev tyvärr inte som jag tänkt mig utan fick repa upp. Läste på nätet hur man stickar med pärlor och nu kom
pärlorna där dom skulle vara, på framsidan, inte halvt inne i stickningen. Här ser ni resultatet så här långt. Det färdiga projektet ska bli ett par vackra sockor till mig själv.//BiZen
fredag 27 mars 2009
ULLSOCKOR

Har stickat ett par sockor i tvåtrådigt ullgarn.Hittade inget mönster så jag hittade på ett eget. Tycker dom blev ganska bra i alla fall.
Annars har tiden gått åt till att installera min nya dator och lägga in bilder från den gamla etc. Har ännu inte fått igång e-posten, tur att man har fler adresser. Skulle kännas tomt att inte kunna skicka mail, ja man blir som beroende. Fast jag tillhör den gamla generationen som fortfarande skickar brev med "snigelposten". Det är väl roligt att få riktiga brev och kort, handskrivet och vackert. Hoppas det inte försvinner utan tas upp på nytt.//BiZen
tisdag 24 mars 2009
GRÖN KOFTA

Nu har jag stickat klart en kofta med trekvartsärm. Det är present till en kompis som fyller år i april. Designen är min egen då jag tycker det är roligast sticka sånt jag själv hittat på. Nu hoppas jag bara att hon ska bli glad åt sin present och vill använda den kyliga vår och sommarkvällar.//BiZen
onsdag 18 mars 2009
KUNDE INTE LÅTA BLI.....

Var inne på "Stickamera" och såg att det är en "Garn&Choklad-swap" på gång.
Måste bara klicka på anmäl-dig-knappen.......ja så har man blivit swap-beroende.
Det är ju så otroligt roligt att leta garn och annat till sin byteskompis och att sen gå och vänta på paket. Jag blir som ett barn på julaftonen!
Bilden föreställer dom grytlappar som jag skickade till min byteskompis i en annan swap på "Sysidan". Den ena liknar ett påskägg, tycker jag och det är ju snart påsk.//BiZen
tisdag 17 mars 2009
FÖDELSEDAG

I mars är det ju många som fyller år, även jag.
Det är roligt med födelsedagar. Att fixa till lite att äta och fika med tårta.Gillar att laga mat och att göra tårtor, men bakning får vara för min del. Det är liksom inte min grej. Har en mamma som älskar att baka så det har alltid funnits "hembakt".
Är nog ganska bortskämd med det.
Fick många fina presenter och visar en. Från min väninna i Överkalix kom det här underbara armbandet (jag använder alltid armband). Hennes barnbarns mamma har gjort det och då blir det extra värdefullt. Roligare att få något som är hemgjort, inte köpt i affären.//BiZen
lördag 7 mars 2009
SWAP IGEN


I"Stickameras Garn&Te3-byte" bytte dessa paket ägare.
Jag fick ett underbart,fint sockgarn, gott te, miniask med jättegod choklad och en pysseltidning från Camilla. Gillar både korsord och sudoku så tidningen har kommit till användning.
Avnjutit te och choklad och försökt hitta ett nytt och roligt sockmönster. Alla andra stickar så fina sockor i fantastiska mönster så jag vill också ha så där fina sockor.Får leta vidare......
Det andra paketet skickade jag till Tina. Har precis varit inne på hennes Blogg och läst att hon blev nöjd. Hon hade inga önskemål om färg på garnet så jag fick själv hitta på vad hennes paket skulle innehålla. Förutom garn skickade jag med te förstås, en pocketbok och en kylskåpsmagnet med texten "Lycklig är den som inte sörjer vad hon saknar utan gläd åt vad hon har" Tycker det är tänkvärda ord!//BiZen
söndag 1 mars 2009
MERA SWAP
torsdag 26 februari 2009
BLOMMOR TILL MIG

Dom här vackra blommorna fick jag av en okänd kvinna för att jag ringde henne och berättade att jag hittat hennes körkort och lite annat som tillhörde henne.När hon kom hem till mig för att hämta sina saker fick jag blommorna som gjorde mig väldigt glad! Visst ger dom en föraning om att det snart är vår?//BiZen
onsdag 25 februari 2009
SWAP ÄR KUL


Det är roligt att swappa! Före jul var jag med i en julklappsswap hos "Stickamera"
Då fick jag det här fina entrådiga ullgarnet och dom underbara stickmarkörerna. I paketet fanns även en pocketbok. Jag älskar att få brev och paket på posten så att swappa har blivit en del av mitt liv.
Nu har jag nystat upp det härliga lila garnet som kommer att bli en sjal framöver.//BiZen
tisdag 24 februari 2009
SYSAKER PÅ PLATS
måndag 23 februari 2009
TREKANTSJAL

Min första sjal,som jag stickar i tvåtrådigt, mörkgrått ullgarn från Grunnebo.
Använder stickor 4,5 och mönstret är mitt eget. Ville göra ett enkelt mönster till att börja med. Ska prova på lite mer avancerade spetsmönster längre fram.
Stickorna är dom nya Harmony Wood som man kan byta kablar och spetsar på. Dom är härliga att sticka med och jag kommer nog att köpa fler så småningom. Har man börjat sticka med dom här vill man inte ha annat.//BiZen
söndag 22 februari 2009
LOPPISFYND

I helgen har jag varit på Loppis och fyndat tre fina böcker.
Dom ser alldeles oanvända ut.
I den ena finns massor med gardinideer, det kan behövas när fantasin tar slut och gardintyget ligger och väntar.
Dom andra två handlar om stickning och innehåller en hel del mönster som flätor och spetsmönster.
Har garn som ska bli sjalar och då kommer fina spetsmönster väl till pass.//BiZen
fredag 20 februari 2009
ROLIG EFTERMIDDAG
Hade en jättetrevlig eftermiddag i går. Lilla A ringde och undrade om hon kunde komma och hålla farmor sällskap. Naturligtvis fick hon det! Vi spelade kort och spelade spel. Sedan tittade vi på foton från när hennes pappa var liten. Fortsatte med att leta fram tyg och garn så hon kunde börja sy, vad det nu ska bli, kudde/duk? Ska fortsätta på projektet nästa gång hon kommer. Tre muminpuzzel puzzlades ihop innan det var dags för frukt. Lite hoppande i sackosäcken. Sedan pratade vi och berättade om allt möjligt tills hennes pappa kom och hämtade henne. Det är underbart med 5-åringar!!!!! //BiZen
torsdag 19 februari 2009
EN HEL KASSE GARN
Mitt barnbarna A frågade mig i går om jag hade garn som hon kunde få ta med till Dagis. Dom ska väva i vävram. Klart att farmor har garn, så nu har jag plockat ihop en stor kasse. Blir så glad när saker kommer till användning. Det finns ju alltid garn som blivit över och bara ligger ,man gör inget av det. Fast klart att man sparar det ifall det kan komma till nytta - och nu kom det till användning.//BiZen
tisdag 17 februari 2009
MINA NAMNLAPPAR

Beställde namnlappar, från mina namnband.se, men blev inte riktigt nöjd.Tycker dom är för mörka, så jag ska beställa nya, lite ljusare. Det är svårt med färger då man inte riktigt ser hur det kommer att bli.Har upptäckt att färgerna blir olika i olika datorer. Men, men dom här kommer nog att gå åt i alla fall.//BiZen
måndag 16 februari 2009
ETTÅRS-PRESENT
MINA ÄLSKLINGSSTICKOR
ÄNTLIGEN!!!!
Nu har jag efter mycket funderande hit och dit hittat fram till Bloggvärlden.
Det ska bli spännande eftersom det här är en helt nytt för mig.
Tänkte lägga in lite bilder på vad jag pysslar med på min fritid.
Det är skapelser av garn och tyg ni kommer att få se.
Jo, det blir nog lite annat också...... // BiZen
Det ska bli spännande eftersom det här är en helt nytt för mig.
Tänkte lägga in lite bilder på vad jag pysslar med på min fritid.
Det är skapelser av garn och tyg ni kommer att få se.
Jo, det blir nog lite annat också...... // BiZen
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




